Ayat yang nak dikelipkan jaja coolblog

Saturday 13 October 2012

BILA AKU JADI AHLI KADET BOMBA.

.SO WHAT.....:D






Dari dulu memang aku berharap dapat menjadi ahli kadet bomba semasa di sekolah menengah, malangnya di sekolah tidak disediakan pelung itu,jadi aku merebut peluang yang ada didepan mata untuk menjadi ahli kesatria kadet bomba...pada minggu lepas, semasa aku sedang beseronok mendengar taklimat mengenai peralatan didalam jentera bomba , aku melihat abang-abang dan kakak-kakak di part 3 sedang menjalani kawad basah...memang seronok diorang bermain air...kami yang tengah kyusuk mendengar taklimat hampir2 ketinggalan kerana acara yang berlaku disebelah kami lebih menarik perhatian dengan melihat gelagat kakak dan abang-abang bekerjasama untuk memastikan "api" dapat dipadamkan.hah!api , api, api...haha baiklah..jadi mase akhir2 , waktu pada waktu yang sama langit sudah lama menunjukkan tanda-tanda yang dia sudah mahu menurunkan air dalam kandunganya, kami pula sudah disirami dengan air daripada pili bomba yang berwarna kuning 2.hampir basah lencun baju kami semua.mara?xde keje nak marah2...lagi suka adelah...lain kali kami nak lagi kene pancut dengan air..best!.peh ! memang itu pengalaman yang terindah sebab pengalaman itu bukan senang boleh diperolehi :)
akhir kata....HIDUP KADET BOMBA!!!saya sayang kadet bomba:D

No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
siti hajar. 22 years old. not married yet. im just a regular gurl that dun knw how to be fashionistaa or so what ever. i have a boy but, dun knw is he is my soulmate. HAHA. still a student in Uitm PuNCAK peRDANA. wannabe my friend? the rules are easy.stay cool, be honest, relax and trust each other.simple right?? GTG. mmkbyee XD .XOXOXO.